![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCe8r6cc0LkmObYhPz6kfNZnfd0uiR3Bq-Zw7BDqeTnr2IiG5twa-xTWOTibZdnMdunMKeSxUrSagWJm804WLposSYbDaDlmmsebqARpHeOCPAgFgcZ54LB5Nby6v4LYB90DijyM-XBt8o/s400/foto2.jpg) |
Widok pod maską na początku |
Jak
pamiętacie do tej pory pisałem o różnych etapach prac nad
samochodem, o rozbiórce, konserwowaniu nadwozia, montażu hamulców,
malowaniu komory itd. Teraz nadszedł czas na najważniejsze: serce.
Czyli o składaniu i montażu silnika. Zapraszam…
Za
nim jednak przejdę do konkretów, garść informacji technicznych.
Serce
wariata to silnik o pojemności 2 litrów, 16-sto zaworowy, o mocy
150 KM. Przyspieszenie do setki
9.2 s, spalanie: to nie ma znaczenia,
liczy się frajda z jazdy
Samochód został zakupiony z wymontowanym silnikiem.
I tak oto nasz "Wariat" był w stanie hibernacji z wyjętym sercem, a nawet dwoma.
Po pewnym czasie zostało zakupione trzecie serce, aby ze wszystkich złożyć jedno, mocne i w pełni sprawne serducho.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjetXhNxpjSKKq9zGqR1updO51X37XLaoPKTldxNsNBI2RazUuI0Ew6iM8_dvpip7TCZxFmvyXoVPyV8CjUzTOurSf0WZlr8Lhg4LSb0_F4Vi5j1zL6kz_pdOeObps4qGGAaXVqKExoaF9A/s400/20160228_231416.jpg) |
Jedno z trzech serc |
Składanie silnika było dosyć mozolnym procesem. Do pustego bloku silnika dokręcane były kolejne części: panewki, wał korbowy, tłoki, głowica, która wcześniej została splanowana i wiele innych mniejszych elementów.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjuebq_pEtEKC16ByJrrKNxHDZbSAWLB8tezx-zU9lKthofLecAwxQVWvc1rYOT-3ysnj9QCLBGfT4M2Niv1dmJzsorOwhqZzSYzGjwvMMcQT2ponmzuOPphy8HFBzNaRyOBFSUE232arQc/s400/20160229_153635.jpg) |
Aktualnie w silniku zamontowany jest górny wał korbowy, ten na dole okazał się zatarty | |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZCtJwtqHnVCrDCmjV3-quEwRcZsM_9ahCO_WPULuu-CIicy9jlCMPs7rvMxls_8i7XlpnBJod3nGimckOOQiqSQyQEpNg55DlERKUPdtf1NkL11BnY66HVmXIdL9MXLn18FNmx3GqjWZH/s400/20160312_212455.jpg) |
Świeżo zamontowane nowe panewki |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgB2gRYugmK0xcMb8Wt6YBTIGB-CEB1D6_DCLC3nzedfabX22tJLAMnL9q-F3Qz2BxuVsRSdPrH6UTr69uXbwyzXrjIIz1Mss-vuqGDBoDyNo7SBhWqT7vWCfpgu8mPzzRSU8MRju4wRp7P/s400/20160319_232635.jpg) |
Głowica z zamontowanymi uszczelniaczami, oraz wałkami rozrządu |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhVOYV7m5jlR2HuoWsd4KimGmuKUzPKhhpezBu9UMhZ1LfGBseyKEC3c0RbFWjaimcsfnk5YpEV_mXwtdmS-EAnJwgXhsWXBfA1l6WSqLuYica32MMyZaSeRoTS_ufqZy2IgqTswryhaPYe/s400/20160320_013852.jpg) |
Głowica już zamontowana na bloku. Widzimy również ręce montujące kolejne elementy :) |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmWr0Og2vMiW7jDDSW1cRvuGvVfqAq1B_Ln1v4GvDlu8GKNB-ccR13dreiX96RemDN5ApznelI0FqGRDsoWGg8Lgk4BwheO53e1n23Rj9s82IK45bCYl8jBDh0wJPv4V4VZjKHOLXQznb0/s400/20160320_031549.jpg) |
Koła zębate oraz pompa wody zamontowane, kolektor dolotowy również |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjeazrO2-VaBTb0EJdjQB0EJ698Tg069-pKSpK1_pwV0lUwQUB0p6PtOsdp7ZLbCj1disawwYO11oc6AbV1K3o_LwqWKV3zLy5tfixKjpkiihO-1PTu6Gt-wtNl7GY1lrE6qxYfIBZlAMup/s400/20160321_123356.jpg) |
Pokrywa zaworów i świece już na miejscu |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEha7njri70HqJnzGWcJggxfaQBdr8nDM171hN1_Zf2UedMhAhHyx9DoI6xPlvElSTsNdUOkNips5hdYM26mLtbUiASOYzS4F2P31p4vgmCLKagu9uyNtXfWtC5kMHS4QhHxyZFJ-bRW6Qjm/s400/20160322_182010.jpg) |
Pojawiają się kolejne drobne elementy |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj8UzKe1c8JIruDmQ8YEqbCIO3y_E3JgH6JjTDVXbrUt0m6mBq3ry08kGSFGU5zYy8YCFwwkeFWU3u3aBnRzo2-qz5Ltaqa7k4Wmh1VcReHkuCgDkgS1nwG163RGiJMmgpZLi89LhYIOwn4/s400/20160329_171601.jpg) |
Jednocześnie komora czeka na przyjęcie serca |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiVTVYxB79ZTZ9xoVfK0LzbRZP5jGvBLBb80dCyo46LqPVU8Co-T3ZdwDBJaIL8RjuPeR6fo-Gfp6eLC1hxPOfsdi2omNazhXfCS4l0CaS8vA9Yuw7xr13pgmpMnws6sZkRBFY73Z3ojLac/s400/20160329_215128.jpg) |
Operacja zakończona sukcesem, serce zainstalowane u pacjenta |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg6VEfYmc7VvoABGWRHGjsGkQaHMxMBzRqZwy7G_Z3fpDiWs6CzpWrGOAbDwGEJ3Mc3MkKfjvZK2Jv9A-6w7hrfiuvWjLVQeuxyYXG13onPDmEbElS8eT-pxTuiVxCXJ1u10ErH0YC-GHzV/s400/20160406_120223.jpg) |
Stożek, chłodnia oraz pas przedni już na swoim miejscu |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiBsJ2SGAnm_w6dXpx3mJr0c2yeWc4MsUV_cTlYUgoc4mF5B7Bg3ZzOUztxRJSO4r9lLnbgmJihJjxNuJ7CbUSpunaWg_1CMyh3ilQXMmO1Xuz5dLZtqGzpBpgno4biutgDHcblEMwqEzMJ/s400/20160407_123628.jpg) |
Na chwilę obecną tak właśnie wygląda na zewnątrz nasz pacjent |
Powyższe zdjęcia pokazują jak prezentuje się samochód z silnikiem, ale czymże byłby silnik bez wydechu?
Na koniec jeszcze kilka fotek z wnętrza gdyż pojawiła się tam deska rozdzielcza.
Dzięki za uwagę. Już nie długo mała niespodzianka... wpis nie związany z Peugeotem. Zapraszam :)