Garść definicji



Zanim przejdziemy do właściwych wpisów na początek kilka definicji - tak wiem, może się to wydać nudne jak zapoznawanie się z BHP w nowej pracy, ale trzeba przez to przebrnąć, żeby wiedzieć co tu jest grane.
Na początek będę się skupiał na samochodach osobowych, oraz co nieco wspomnę o motocyklach. Ciężarówkami być może zajmę się później, gdyż one również mnie zachwycają, a zwłaszcza potężne amerykańskie ciągniki siodłowe, takie jak Peterbilt czy Kenworth.

SAMOCHÓD OSOBOWY

Powtarzając za Wikipedią:
Samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, oraz ich bagażu. Do kierowania samochodem osobowym o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony uprawnia w Polsce prawo jazdy kategorii B.
Klasyfikacja
Aby ułatwić klasyfikację, samochody osobowe można podzielić według:
  • klasy samochodu,
  • nadwozia samochodu,
  • konstrukcji samochodu:
    • konstrukcja samonośna,
    • konstrukcja ramowa.




Jak widać definicja jest dosyć ogólna i oszczędna w słowach, ale nie martwcie się, cała ta klasyfikacja na klasy, nadwozia i konstrukcje zostanie przeze mnie omówiona w kolejnych wpisach.

MOTOCYKL
Motocykl – jedno- lub dwuśladowy mechaniczny pojazd drogowy bez nadwozia, o masie własnej do 400 kg, posiadający dwa (lub więcej) koła jezdne, wyposażony w silnik spalinowy o pojemności powyżej 50 cm³ (do II wojny światowej – powyżej 100 cm³), przeznaczony do przewozu jednej lub dwóch osób (niekiedy trzech, w przypadku zainstalowania wózka bocznego, tzw. kosza).



Na dzisiaj to wszystko.  W kolejnym wpisie przybliżę nieco historię samochodu osobowego. Poprzedni wpis z serii znajdziecie tutaj.
Zachęcam Was do polubienia fan page na facebook-u, oraz zajrzenia na kanał na youtube.
Odnośniki znajdziecie po prawej stronie. A ja tymczasem lecę szykować kolejny wpis.
Cześć!