Peugeot 306 - Mały wariat - Część 4


Zawieszenie i hamulce. To właśnie o tych częściach będziecie mieli okazję dzisiaj poczytać. 
Peugeot w wersji o której aktualnie wam opowiadam wyposażony jest w hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu, oraz belkę skrętną. 

Słowem wstępu: Belka skrętna – rodzaj zawieszenia kół nienapędzanej osi tylnej. Zbudowana jest z dwóch wahaczy wleczonych połączonych belką, najczęściej o otwartym, omegowym przekroju. Belka jest podatna na skręcanie (stąd nazwa). Umożliwia to w pewnym zakresie swobodny obrót wahaczy względem siebie, ale usztywnia całość w kierunku poprzecznym do osi samochodu.
To tyle teorii, czas przejść do praktyki, czyli zabrać się do pracy. W trakcie rozbiórki opisanej w drugiej częśći zarówna przednia, jak i tylna belka zostały oddzielone od zawieszenia:


Kolejny krok to rozebranie obydwu belek na części pierwsze , i tutaj muszę się pochwalić, że tylną belkę rozbierałem osobiście :)


Niektóre części zostały odświeżone, a inne wymienione na nowe. I tak oto Peugeot będzie śmigał z nowymi tarczami, oraz klockami, oraz odświeżonymi i pomalowanymi na niebiesko zaciskami. Przednie amortyzatory oraz sprężyny zostały stare, ale wiem, że to się zmieni w przyszłości.  Z tyłu natomiast znaleźć można nowe amortyzatory Bilstein. Wymienione zostało również wiele mniejszych elementów, których nie sposób tutaj wymienić. 
Aktualnie Peugeot czeka na pomalowanie - kolor czerwony :)
Tym czasem zapraszam do oglądania zdjęć. :)